T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
EDİRNE / KEŞAN - Keşan Safiye Erol Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

ÖĞRENCİLER OKULUMUZU NİÇİN TERCİH ETMELİ

*ÖĞRENCİLER OKULUMUZU NİÇİN TERCİH ETMELİ:

-Çağdaş ve Modern Mesleki Eğitim

-Kültür ve Meslek derslerinde Alanında Donanımlı Öğretmenler

-Okulumuzda Bulunan Her Alan İle İlgili İşletmelerde Beceri Eğitimi

-İstihdam Odaklı Eğitim

-Üniversiteye Yerleşimde Ek Puan

 

 *OKUL PROGRAM TÜRÜ:

  Anadolu Meslek Program

*OKULUMUZUN YÜRÜTTÜĞÜ PROJELER:    

 

*OKULUN PROTOKOLLERİ:

 

*EĞİTİM ÖĞRETİM ŞEKLİ:

   Normal Öğretim

*ÖĞRENCİ TÜRÜ:

 Karma

*PANSİYONUMUZ:

 Okulumuza ait pansiyon bulunmamaktadır 

  

*OKULUMUZDAKİ ALANLARIN TANITIMI:

 Moda Tasarım Teknolojileri Alanı

ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARI

Moda tasarım teknolojileri, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeni ile moda tasarım teknolojileri, yaygın bir alana hitap eden bir sektör olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmektedir. Küreselleşmeyle birlikte giyim üretim teknolojisi sektöründe rekabet büyük yoğunluk kazanmakta, ülkeler giyim üretim sektörünün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır. Küresel ekonomide sektör rekabet gücü kazanmada, markalaşmada ve moda giysi üretebilmede, pazarın hızla değişen gereksinimlerine cevap vermede yeni ve güncel teknolojileri kullanabilen moda tasarımcılarının yetiştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda Moda Tasarım Teknolojileri alanı; tekstil, hazır giyim ve moda sektörüne çağdaş, yaratıcı, özgün tasarımlar üretebilen moda tasarımcıların yetişmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda hazır giyim sektörünün en büyük ihtiyacının üretim olması, kalifiye eleman eksikliğinin hissedilmesinden dolayı sektöre ara eleman kazandırmak ve istihdam artışına katkı sağlamak programın amacıdır.

Moda Tasarım Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim

Programı'nda; 1. Giysi Kalıp Tasarımı ve Üretimi, 2. Terzilik dalları yer almaktadır. Bu doğrultuda Moda Tasarım Teknolojileri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Bu programı tamamlayan öğrenciye;

1- Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

2- Giysi tasarımında tekniğine uygun şekilde silüet üzerine model tasarımı uygulamalarını yapma, modelin teknik çizimlerini yapma ve üretim proseslerini gerçekleştirme,

3-İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giyimde hammadde ve yüzey özellikleri uygulamaları, temel dikiş teknikleri, kalıp hazırlama ve ölçü alma teknikleri, çocuk, kadın, erkek giysi kalıbı hazırlama ve üretim uygulamalarını tekniğine uygun şekilde yapma ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;

Giysi Kalıp Tasarımı ve Üretimi Dalında;

1- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak Türk Bayrağı, çocuk, kadın, erkek giyim kalıp çizimlerini, şablon ve seri işlemlerini tekniğine uygun yapma,

2-İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çocuk, kadın, erkek giyim üretimi, Türk bayrağı üretimi, üretim organizasyon ve kalite kontrolü uygulamalarını tekniğine uygun yapma, 

3-İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak nokta ve çizgiyle yüzey düzenleme, objeleri renklendirme, doku yorumlarıyla yüzey oluşturma ve desen tasarımı uygulamalarını tekniğine uygun yapma,  İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak model araştırmaları, artistik ve teknik çizim uygulamalarını tekniğine uygun yapma

Terzilik Dalında;

1-İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak kişiye özel kadın, erkek üst giyim ve dış giyim ölçülerini alma, kalıpların çizim işlemlerini tekniğine uygun yapma, 2- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak kadın, erkek üst giyim ve dış giyim üretimi, Türk Bayrağı üretimi, iş yeri planı ve üretim organizasyonu uygulamalarını tekniğine uygun yapma,

3- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak nokta ve çizgiyle yüzey düzenleme, objeleri renklendirme, doku yorumlarıyla yüzey oluşturma ve desen tasarımı uygulamalarını tekniğine uygun yapma,

4- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giyim aksesuarları tasarım ve üretim uygulamalarını tekniğine uygun yapma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. 

 

BELGELENDİRME

 Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma ve iş yeri açma belgesi verilmektedir. Mesleki ve teknik ortaöğretim programlarından mezun olanlardan isteyenlere, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında, öğrenim süresince kazandıkları temel yeterlilikler hakkında bilgiler içeren Europass sertifika / diploma ekiyle alınan ve başarılan modüller, mesleki eğitim gördüğü veya stajını yaptığı işletmenin adını gösterir belge düzenlenir.

PROGRAMIN SÜRESİ Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılıdır.

04-05-202004-05-2020 

 

 

 

 

 

 

 

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer  alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen  alandır.

 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer  alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen  alandır.

ALANIN AMACI: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer  alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler  doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandırarak nitelikli meslek  elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Çocuk  Gelişimi ve Eğitimi Bölümünün amacı, 0–6 yaşlar arasındaki normal gelişim  gösteren, özel eğitim gereksinimi olan, korunmaya muhtaç(kurumda yaşayan,  çalışan, mülteci ve suçlu çocuklar) ve hastanelerde yatan çocukların tüm gelişmi  alanları (zihinsel, dil, motor,         öz bakım, sosyal duygusal) destekleyici teorik  ve uygulamalı eğitim programları ile çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma  hizmet sunan Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi yetiştirmektedir.

      Öğrenciler. 0–6 yaş grubundaki  bebeklik, okul öncesi ve ergenlik çağlarındaki çocukların tüm gelişim  alanlarında gelişim düzeylerini belirleme ve izleme; gelişim düzeylerine uygun  destekleyici eğitim programları hazırlama, eğitimsel çevre düzenlemesi yapma,  program uygulama ve denetletme; programın çocuğa, ailelere, çocuk gelişimi ve  eğitimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve kuruluşlara ilgili danışmanlık  verme ve işbirliği yapma; toplumu bu konularda bilinçlendirme ve çocuk-aile ile  ilgili disiplinlerle koordinasyon kurarak çalışma formasyon ile donatılmış  olarak mezun olmaktadır.

DAL  PROGRAMLARI

1.ERKEN ÇOCUKLUK  EĞİTİMİ  

2-ÖZEL EĞİTİM                                            

      Orta öğrenim başarı  notu yüksek, araştırmacı, yaratıcı, resim ve el faaliyetleri iyi, sosyal,  diksiyonu düzgün ve etkili kişilik özelliği taşıyan öğrencilerin tercih  etmeleri başarılarını arttıracaktır.

Eğitim sürecinde okutulan dersler;        

 Bölüm öğrencilerinin düşünceleri:

• İnsan psikolojisini daha iyi anlıyorum.

• Kendimi tanımama yardımcı oldu.

• El becerilerim arttı.

• Problemlere daha mantıklı ve yapıcı çözüm yolları  bulabiliyorum. • Yaşam felsefem değişti. • Beslenme, sağlık, doğum, insanın fiziksel ve ruhsal  özelliklerini    öğrendim. • "Çocuklar artık beni dinliyor ve daha çok seviyor." Çünkü  onlara    karşı yaklaşımım değişti.
  12. Sınıf öğrencileri, haftanın 3 günü resmi ve özel  anaokullarında işletmelerde beceri eğitimi yapmakta, brüt asgari ücretin %30'u  kadar ücret almaktadırlar.

İSTİHDAM ALANLARI   Çocuk Öncesi ve Eğitimi alanından mezun olan öğrenciler,  seçtikleri dalda kazandıkları yeterlikler doğrultusunda eğitim sektöründe;   1.Erken çocukluk eğitim alanlarında(Özel ve resmi okul  öncesi eğitim kurumları) 2.Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler.

EĞİTİM SÜRESİ Alan programlarının süresi, 9. Sınıftan sonra 3 öğretim yılı  olarak planlanmıştır.   Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak  öğrenci; 

. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri  kazanabilecektir. 

2. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının temel yeterliklerine  sahip     olabilecektir.

 3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir. Dalın getirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

04-05-202004-05-2020

 

 

 

 

YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI

ALANIN TANIMI: Yiyecek-içecek hizmetleri alanı altında yer alan  dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

ALANIN AMACI: Yiyecek-içecek hizmetleri alanları altında yer alan  mesleklerde, sektörün ihtiyaçları ve hizmet sektöründeki gelişmeler  doğrultusunda, mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları  yetiştirmek amaçlanmaktadır.

DAL PROGRAMLARI

1. Mutfak(aşçılık)    2. Servis    3. Pastacılık    4. Bar    5. Host-hosteslik 
  Yukarıda belirtilen dallardan mutfak(aşçılık) ve pastacılık  okulumuzun fizik şartları düşünülerek açılacaktır.
  Yiyecek içecek  hizmetleri alanı; bireylere temel bilimler içeren bilgi ve beceri ile yiyecek  içecek hizmetleri sektöründe meslekleri ilişkin özel mesleki bilgi ve becerileri  kazandırmanın yanı sıra, çevredeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen,  çağdaş teknolojiyi kullanabilen, problem çözebilen, alanında kazandığı bilgi ve  becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli ürün ve hizmet  sunabilen, uygulama sonuçlarını izleyerek değerlendiren ve gerekli önlemleri  alabilen, araştırma yaparak her konuda yenilileri takip eden ve hayata  geçirilebilen, kendi iş yerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirmeyi  planlayan tekniğe uygun üretim yapan bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Bu alanda mezun  olan öğrenciler; • Beslenmenin önemini  ve beslenme sorunlarının nedenlerini bilir. Çözümünü kavrar. • Yeterli ve dengeli beslenme yollarını öğrenir. • Yiyecek hazırlama-saklama yöntemleri bilir ve uygular • Kullandığı makine-araç ve gerecin basit bakım ve onarımını  yapar. • Alanı ile ilgili mesleki teknik becerilerini kullanarak  çalışma esnasında karşılaştığı problemleri çözümler

Bu öğrenciler;   Otellerde servis hizmetlerinde, kurum mutfaklarında, pasta  imalathanelerinde ve cateringlerde restoranlarda çalışır. İşinin her aşamasını  kalite ve hijyen kurallarını uygular   12. sınıf öğrencileri haftanın 3 günü özel sektörde  işletmelerde beceri eğitimi yapmakta ve iş ortamını daha iyi tanımaktadır.  Ayrıca brüt asgari ücretin %30'u kadar ücret almaktadırlar.

GİRİŞ KOŞULLARI

Öğrencilerin sağlık durumu,  yiyecek içecek hizmetleri alanı altında ye alan mesleklerin gerektirdiği işleri  yapmaya uygun olmalıdır.   Okulda, ilgili mevzuat  doğrultusunda komisyon oluşturularak, mülakat yapılır ve başvuran öğrencilerin;  fiziki görünümü, mesleğe ilgi ve yatkınlığı, anlama-kavrama, ifade ve ikna  becerisi, özel yetenekleri, kişisel özellikleri, vb. konularda değerlendirerek  başarılı olanların kayıtları yapılır.

İSTİHDAM ALANLARI

Yiyecek içecek hizmetleri alanından mezun olan öğrenciler,  seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;
• Konaklama  işletmelerinin yiyecek içecek ünitelerinde • Pastanelerde • Kurum  mutfaklarında • Kafeterya,  bar ve restoranlarda • Yemek  fabrikalarında • Ulaşım  araçlarının yiyecek içecek ünitelerinde • Fuar/kongre,  otobüs/tren, havayollarının yer hizmetleri ve uçaklarda vb. yerlerde  çalışabilir.

Eğitim  süresi
  Alan programının toplam eğitim süresi, 9. Sınıftan sonra 3  öğretim yılı olarak yapılmıştır.   Programların sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak  öğrenci;

1. Alanlardaki ortak temel bilgi ve becerileri  kazanabilecektir.

2. Yiyecek içecek hizmetleri alanının temel yeterliklerine  sahip olabilecektir.

3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir.

4. Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri  kazanabilecektir. 

04-05-202004-05-2020 

 

 

 

 

 

 

 

 GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ

Güzellik ve saç bakım hizmetleri alanı altında yer alan saç bakımı, cilt bakımı, vücut bakımı ve makyaj dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

PROGRAMIN HEDEFLERİ

Güzellik ve Saç Bakım hizmetleri alanında son yıllarda ülkemizde gelişen teknolojiyle beraber hızlı bir değişim süreci başlamıştır. Bu değişim süreci alanda faaliyet gösteren çalışanların bilgi ve becerilerini arttırarak kendilerini yenilemelerini gerektirmekte ve bu alanda yetişmiş nitelikli iş gücü ihtiyacını gün geçtikçe arttırmaktadır. Bu nedenle öğrencilere, alan/dallar ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra; öğrencinin yeniliğe, değişime uyum sağlayabilen, çevresindeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilen, yaratıcı, eleştiriye açık ve mesleki yeterliklere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenmiştir. Teknolojik gelişmelere paralel olarak sektörün beklentileri doğrultusunda geliştirilen Güzellik ve saç bakım hizmetleri alanı programı gelişmelere göre sürekli güncellenmeye uygun bir yapıda tasarlanmıştır. Böylece tüm gelişme ve yenilikleri kısa sürede programa yansıtmak mümkün olabilecek ve mezunlar kazandıkları mesleki yeterlikleri doğrultusunda istihdam edilebileceklerdir. Dolayısıyla güzellik ve saç bakım hizmetleri alanı, öğretim programının, sektörün ve mesleki eğitim sisteminin gelişmesine önemli katkılar sağlayacaktır. Bu doğrultuda, Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı Çerçeve Öğretim Programında;

1. Cilt Bakımı ve Makyaj

2. Kadın Kuaförlüğü 

3. Erkek Kuaförlüğü

dalları yer almaktadır.

• Cilt Bakımı ve Makyaj dalında; cilt bakım teknikleri, ileri makyaj, vücut bakımı, temel makyaj, epilasyon, depilasyon, el ve ayak bakımı, temel beslenme, diksiyon ve mesleki yabancı dil,

• Kadın Kuaförlüğü dalında; kadın saç şekillendirme ve renklendirme, kadın saç kesim teknikleri, temel makyaj, depilasyon, el ayak bakımı, temel beslenme, diksiyon ve mesleki yabancı dil,

• Erkek Kuaförlüğü dalında; erkek saç şekillendirme ve renklendirme, erkek saç kesim teknikleri, sakal bıyık tıraşı, temel makyaj,  depilasyon, el ve ayak bakımı, temel beslenme, diksiyon ve mesleki yabancı dil ile ilgili bilgi ve beceri yetkinliklerin kazandırılması hedeflenmektedir.

BELGELENDİRME

  Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma ve iş yeri açma belgesi verilmektedir. Mesleki ve teknik ortaöğretim programlarından mezun olanlardan isteyenlere, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında, öğrenim süresince kazandıkları temel yeterlilikler hakkında bilgiler içeren Europass Sertifika / diploma ekiyle alınan ve başarılan modüller, mesleki eğitim gördüğü veya stajını yaptığı işletmenin adını gösterir belge düzenlenir.  

04-05-202004-05-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

*OKULUMUZ YEREL YERLEŞTİRMEYE  GÖRE ÖĞRENCİ ALMAKTADIR.

1-Okul başarı puan üstünlüğü (6, 7 ve 8'inci sınıf seviyesinde alınan yıl sonu başarı puanlarının aritmetik ortalaması ile elde edilen ve virgülden sonra dört basamak yürütülen puandır)

2-Öğrencilerin ikamet adresleri

3-8. sınıf özürsüz devamsızlık gün sayısı azlığı

 OKULUMUZ 12. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTE TERCİH BÖLÜMLERİ

  Okulumuzda 2 yıllık Ön lisans bölümlerine ek puan verilmektedir.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.06.2020 - Güncelleme: 05.05.2022 22:27 - Görüntülenme: 523
  Beğen | 0  kişi beğendi